söndag, augusti 28, 2016

Besök

Den här helgen har bjudit på flera olika typer av besök.

Igår hade vi kompisar här med en flicka som bara är 1 månad äldre än Lilja. Jätte roligt att träffas och se hur de små interagerar med varandra (Lilja sitter mest och drar, håller fast och nyps dock) och vi vuxna får prata med de som går igenom samma sak som oss just nu. Skönt att få prata av sig lite grann och ge varandra tips och råd. Vi bjöd på tacopaj till lunch och lite kladdkaka med glass till efterrätt. Väldigt trevligt!

Kvällen var vi bara hemmavid och tog det lugnt. Jag spenderade natten på soffan dock.. Jag har inte blivit utkastad om ni tror det, haha! Vi försöker avvänja Lilja nattätandet och försöka vänja in henne att sova hela nätterna. Så då tar Robert allt på kvällen och natten, just för att Lilja inte ska kunna ha bröstet som alternativ. Så för att se om hon ändå "känner av mig" trots att jag ligger still i sängen så har vi testat att dela på oss, ska även göra det ikväll och se om det blir någon skillnad. Det blir 4:e natten nu, så jag hoppas att det börjar vända. Hon vaknar alltid 2-3 gånger, men det verkar bli bättre (förutom natten till igår som nog var den värsta natten på fleeera månader!).

Idag fick jag även ett återbesök av min mens efter 1,5 års semester från den. Inte ett kärt återbesök kan jag ju säga. Den kom dessutom med världens PMS och hormonsvängningar (värre än vad jag har haft innan!). Känns lagom roligt.. Vill bara gå i ide en vecka tills allt är över.
Nu ska jag i alla fall gå och bädda ner mig i soffan med lite glass och se på något bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!