söndag, juli 10, 2016

Rasmus

Vår underbara lilla katt, Rasmus. 

Rasmus
Idag hade jag ett väldigt underhållande ögonblick med honom. Vi skulle åka iväg hela familjen, så jag gick ut balkongvägen med vagnen. Både katterna gick ut samtidigt, vilket inte är så konstigt. Det konstiga var att Rasmus följde efter mig mot bilen. Jag stannade halvvägs och bar tillbaka honom till balkongen. Sedan går jag med vagnen till bilen. Då har han sprungit ifatt mig! Jag visar Robert vårt lilla problem. Medan vi packar in Lilja och vagn i bilen (som han dessutom var på väg att hoppa in i) så hade han smugit inunder bilen. Jag får locka fram honom och återigen bära tillbaka honom till uteplatsen/balkongen. Jag går sedan upp på parkeringen ovanför dit Robert har kört. Precis när jag ska öppna bildörren och hoppa in så är Rasmus där och vill följa med igen, haha! Så jag plockar upp honom, kastar in honom på balkongen och springer runt på framsidan. Då hann han inte med utan stannade kvar där och vi kunde åka iväg utan katt.
När vi kom hem hade både han och Lova hittat in och hem igen (vi brukar lämna ett litet vädringsfönster öppet ibland så att de kan komma och gå som de vill). Underbara små katter!

Rasmus favorit-sovplats för tillfället
Vår lilla Rasmus är nog älskad av alla. Han är rolig med alla sina udda (minst sagt) egenskaper, så som att klättra på dörrkarmar, hoppa på dörrar/dörrhandtag, sitt "jamande" (han kan inte jama på riktigt), hans tunga andning/grymtning i både sovande och vaket tillstånd och det ständiga goset han vill ha (och han ger sig verkligen inte!).
Jag skulle nog sammanfatta honom som kelsjuk, rolig och söt.
Här hemma går han under namnen; Rasmus, Skrutt, Pluppkatten m.fl.
Av andra finns smeknamnen; Gluck, Gluckmongo, Rasmusk, Machmudd m.fl. Kärt barn har många namn kan vi väl säga, haha!

Min myskatt
Vår lillplupp är 6,5 år gammal redan och "syrran" hans likaså. Jag hoppas att de får vara med oss länge och att Lilja får lika mycket glädje av dom nu medan hon växer upp!

Rasmus och Lova delar med sig till varandra (ibland i alla fall) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!