söndag, mars 13, 2016

Sovrutiner

I vanliga fall har lillan haft ganska bra sovrutiner nu på slutet. Hon har en 12 timmars period där hon sover i 3 skift. Hon har somnat vid 22, sovit 5-6 timmar, upp för mat, sova 3 timmar, kliver upp en timme för mat, blöjbyte och lite lek och sedan sova 2 timmar igen.
Och på dagen har det funkat hur bra som helst att söva henne, så länge man är uppmärksam på signalerna.

Men så för några dagar sedan, i samband med att hon blev förkyld så har hon vägrat att sova som hon ska under dagen. Det tar ca 40 min av skrik och grin innan hon kan komma till ro och somna och ingenting fungerar för att lugna henne och få henne att somna. Det som funkar just den enstaka gången är en lyckoträff just då. Men jag vet att det är en period som kan bero på förkylningen och/eller en utvecklingsfas.

Det är ju bara normalt allting, men det är bara såå frustrerande ibland. Framförallt när jag inte får sova ordentligt heller, för då har man inte samma typ av ork att hantera allt, så jag är glad att det kom nu i helgen då Robert har varit hemma och kunnat avlasta på dagen. Men jag hoppas att hon blir frisk snart så att vi kan återgå till de fungerande och väldigt bra rutinerna!

Min söta lilla odåga i pyjamas



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!