onsdag, mars 23, 2016

Sociala medier

När det gäller Lilja och sociala medier så har jag valt att hålla det ganska lågt. Har först och främst valt att endast jag och Robert får publicera bilder på henne, då vi har kontroll över vilka som kan se bilderna och lätt kan plocka bort dom.

Facebook väljer jag att inte publicera något överhuvudtaget, trots att man kan välja att enbart dela med vänner eller vissa grupper. Men där har man "vänner" som man kanske inte är vän med egentligen, det är bekanta från skolan och tidigare arbetsplatser osv. Alltså personer som jag anser inte har någon anledning att se bilder på min dotter. Så det känns inte bra att lägga upp bilder på henne där.

Instagram lägger jag upp lite bilder, men jag har valt att ha väldigt få bilder på hela henne och med ansiktet i bild. Istället väljer jag att ta bilder så att delar av henne syns, men väldigt lite på ansiktet. Detta för att skydda henne och hennes integritet lite grann. Där kan jag även styra vilka som kan se genom att välja vilka som jag är vän med. Dessutom är kontot låst, så inga obehöriga kan se bilderna genom hashtags eller liknande.

Här på bloggen har jag valt att lägga ut mer bilder. Detta för att väldigt få läser och känner till den. Så det känns mer säkert och lite mer privat.
Har dock funderat på att köpa en egen domän och kanske till och med skapa en egen hemsida. Men då ska allt gå att föra över också, men det vette tusan om det går. Jag har alldeles för dålig kunskap om allt det, så vi får se hur det blir med den saken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!