tisdag, september 22, 2015

Graviditetspenning

Kroppen börjar säga ifrån mer och mer. Jag som hela tiden har trott att jag ska kunna jobba Oktober ut, utan problem, får börja tänka om nu. Tycker att det känns jätte jobbigt att inte kunna prestera i samma utsträckning som innan. Jag vill kunna fortsätta som vanligt. Men när jag har gått upp 10(!)kg och fått alla graviditetssymtom som jag någonsin har läst om, så får jag nog helt enkelt ta ett steg tillbaka. Och det kommer att drabba oss ekonomiskt, men hellre det än att jag inte kommer att ha energi kvar till födseln och efteråt, för då riskerar jag bara att få en depression.

Varningsklockorna ringer även på jobbet, jag klarar inte lika mycket och jag är inte alls lika snabb i arbetet, vilket resulterar i att det blir sämre för alla inblandade. Och på ett sådant ställe kan man inte bli omplacerad, det fungerar inte. Så jag har funderat nu (har varit hemma två dagar för att jag har varit helt knäckt.. Går runt på reserverna..) och ska i alla fall söka graviditetspenning nu i veckan så får vi se helt enkelt. Men tyvärr kan det ta upp till 30 dagar innan man får svar. Får hoppas att det går fortare helt enkelt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!