fredag, augusti 28, 2015

Ingen festprisse

Jag vet inte om det är att jag är gammal eller bara att jag inte har intresset för det. Men jag har nog aldrig varit någon särskild festprisse, jag har alltid varit försiktig med alkohol och sällan velat supa till ordentligt. Jag blev mest bara less och irriterad på alla som ville hälla sprit i halsen på mig när jag var yngre, bara för att jag inte var någon som drack särskilt mycket. Och med yngre menar jag bara ca 2 år sedan.

Dessutom blir man bara bakis och mår dåligt dagen efter. Sällan att jag har mått så dåligt att hela dagen är förstörd. Men det kan räcka med 4 glas vin för mig för att bli sådär seg och trött dagen efter. Dessutom är jag så mottaglig ibland så det kan räcka med att Robert har druckit alkohol för att jag ska bli snurrig när vi lägger oss i sängen..

Men jag har lessnat på fester. Det är alltid för hög musik. Man hör aldrig vad de andra personerna i rummet säger. Det är alltid någon/några som spårar ur och inte tål spriten, vilket innebär oftast att något eller någon blir skadad. Det är alltid ett omoget beteende som dyker upp vid för hög konsumtion av alkohol och jag tål inte riktigt det. Framförallt inte när jag själv är nykter.
Jag är helt enkelt ingen som dricker alkohol särskilt mycket, det händer väl kanske 3-4 ggr per år ungefär. Och då är det inte bara fester, utan i det kan även tillräknas ett glas vin till maten på semestern.

Så det blir nog inte så mycket fester för mig på ett bra tag framöver. Kanske när jag fyller 30...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!