söndag, augusti 16, 2015

27 veckor

Har gått in i vecka 27 nu och magen syns. Den blir allt större för varje vecka som går. I veckan fick jag första frågan från en helt random person om jag var gravid. Stod och väntade på bussen när en kvinna som också skulle med bussen började småprata. Inget konstigt med det. Men helt plötsligt kom frågan "Väntar du bebbe?" Ehm.. Ja, det var en oväntad fråga. Visst, det syns på mig, det förstår jag. Men det är en väldigt privat sak. Tänk om jag inte hade gjort det och tagit väldigt illa upp av den frågan. Det känns som att det är inte något man frågar om, framförallt inte om man aldrig har sett personen tidigare.

Jag har även fått frågan för ca 2 veckor sedan av en bekant. Men då träffar vi på varandra lite nu och då. Så den slutsatsen är lite enklare att dra, när man helt plötsligt har fått en jättemage.
Vi har även valt att inte gå ut med något på facebook om graviditeten för att jag aktivt vill hålla det mer privat. Jag känner inte ett behov av att bekanta och gamla klasskamrater som jag aldrig umgås eller pratar med ska veta om det. Så därför håller jag allt till bloggen, som bara de som vet om läser. Den är inte kopplad så att inläggen ploppar upp på facebook så det blir allt mer privat. Sen kan man ju inte styra allt skvaller som går runt, det blir som det blir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!