onsdag, juli 20, 2016

8 månader

Idag blir min älskade lilla Lilja hela 8 månader gammal!

Åtta underbara månader där hon har förgyllt mitt liv med sin tillvaro, min underbara och söta lilla tös! Helt otroligt vad mycket som händer på så kort tid. I söndags lärde hon sig att sätta sig upp själv från liggande ställning och hon är väldigt nära på att lära sig krypa. Hon har tagit 1-2 "krypsteg" både igår och idag, så det kommer nog släppa när som helst. Man ser hur hon är en gen liten människa nu när personligheten börjar komma fram alltmer. Hon är inte den med mest tålamod direkt (fast så kanske alla små barn är?), men hon är oftast väldigt glad och leendet ligger alltid nära tillhands. Skratten är dock svårare att få fram och de måste lirkas fram eller busas fram ordentligt av antingen mig eller Robert, men det är det underbaraste ljudet som finns! Älskar denna lilla tös mer än något annat och jag är väldigt stolt över henne redan och väldigt tacksam över att få vara hennes mamma! 

Idag var vi på BVC för kontroll och hon väger nu 10270 gram och är 74,7 cm lång, stora tjejen! Vi ska även få en remiss till ögonkliniken för att kolla upp en eventuell skelning. Det är svårt att veta om det faktiskt är något att bry sig om överhuvudtaget, men det är lika bra att kolla upp det och få det på papper.

Busigaste uttrycket ever!

Glad tjej i farmor och farfars stuga



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!