lördag, februari 23, 2019

Husköpet och bilköpet är klart

Förra veckan, tisdag den 12/2, så var vi äntligen på banken och skrev på alla papper. Alla parter var där (dock inte alla papper som krävdes, men vi hoppas att det vi skickar med från vår sida ska räcka, annars får det kompletteras i efterhand) och det tog sin lilla tid, men efter drygt en timme så var allt klart. Vi firade efteråt (Läs: mutade Lilja!) med munkar från affären som vi åt när vi kom hem! Nu känns det riktigt bra, ett riktigt avslut. Jag kan släppa den tunga stenen som vilat på mina axlar i två års tid. Jag slipper oroa mig för... ja, allt. Nu är det vårt hus, tillsammans!


Vi slog även till med att köpa ny bil igår. En demobil från Roberts jobb som skulle säljas bort. En Orange metallic (ja, färgen är väl inte mitt första hands val kanske, men jag kan överleva det) Dacia Duster från 2018 blev det. Nu har jag äntligen min fyrhjulsdrivna SUV som jag alltid velat ha sedan vi flyttade hit. Sådär lagom till att vintern nästan är slut, haha! Enda nackdelen på den är att det inte finns automat och att bagageutrymmet är lite mindre än vad vi har sedan innan. Men vi kommer nog vänja oss vid det också och hitta lösningar utefter det. Man får jobba med det man har helt enkelt. Stor fördel är avstängningsbar airbag fram så att Emirah kan sitta fram, samt bluetooth för att kunna prata i telefon utan headset.


Man skulle kunna tro att vi är gjord av pengar just nu, men riktigt så är inte fallet, framförallt inte nu! Nu försvann vääääldigt många tusenlappar från kontot kan vi säga.
Och inte nog med det så är vi mitt uppe i renoveringen av Liljas nya rum. Så det blir rätt så lugnt framöver sen kan vi säga. Inte mycket extra utöver det vi faktiskt behöver. Så.. vatten och hårdbröd till frukost alltså, haha. Nej, skämtar bara. Men vi lugnar nog ner oss ett tag iaf. Lägger mesta krutet på sparandet och fokuserar på sommarens projekt sedan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!