onsdag, februari 06, 2019

4 februari - En dag för avslut

I måndags, den 4 februari, gick domslutet från tingsrätten igenom. Vilket innebär att vi fick rätt! Så nu ska vi äntligen få göra klart köpet av huset. Efter nästan två års kämpande och fixande inför allting så kan jag nu luta mig tillbaka, pusta ut och känna att det löser sig. För vi har fixat det!
Nu behöver jag inte ringa runt och prata med mäklare, jurist, banken, lantmäteriet, överförmyndarnämnden eller tingsrätten. Nu, snart, är allt klart. Tiden på banken är bokad och vi ska bara dit och skriva på pappret nu. Vilken lättnad det kommer att bli när det är klart och vi äntligen kommer att få stå som ägare till huset. Jag längtar!

I måndags skedde även en sak till efter en mycket lång väntetid. I över 10 år (drygt 13 år om jag inte minns helt fel) har min pappa varit sjuk i en kronisk hjärtsjukdom som de inte kunnat behandla ordentligt. De har endast behandlat symtomen, inte orsaken (eftersom de inte vet vad eller varför helt enkelt). Men till slut fick han en operation som de tror ska ordna upp allt. Denna operation var stor och riskfylld, men det enda alternativet för en (förhoppningsvis) framtid utan sjukdom och medicinering. Så just nu ligger han på sjukhuset i Umeå efter operationen och återhämtar sig. Operationen i sig gick bra, men om det i längden var framgångsrikt kan de inte säga än och kanske inte på flera månader. Så nu är det en lång tillfriskningsprocess och väntan på framtidens resultat av operationen. Jag håller tummarna för en lyckad utgång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!