söndag, augusti 19, 2018

Namngivning för Emirah

Igår, den 18 augusti, hade vi en lite namngivningsceremoni för Emirah. Vi hade bara den närmaste familjen där, dvs föräldrar och syskon med familjer. Det var en kort ceremoni med information om namnet, lyssna på en låt och en sång som vi sjöng (Lilja hade fått välja låt och det blev Lilla snigel). Därefter blev det fika. Vi gjorde det enkelt för oss. Glass, med mängder av tillbehör. Vi snackar maränger, mini marshmallows, 5 olika frukter och bär, 5 olika glassåser, 3 olika strössel, kaksmulor och glasstrutar. Vi hade allt man kan tänkas vilja ha på/till glass tror jag. Det blev riktigt bra!
Jag och Lilja hade även gjort kalasfint med ballonger överallt, en vimpel och söta servetter. Hon är så duktig vår lilla hjälpreda, åtminstone mellan alla hennes trots-utbrott.

Jag hade, precis som på Liljas namngivning, ritat ett kalt träd som en "gästbok". Där fick man doppa fingret i grön fingerfärg och göra ett löv/lämna ett avtryck på träder. Det blir så fint tycker jag, lite originellt och personligt sådär.
Typ en timme innan allt skulle börja så kom jag på idén med att Emirah skulle ha samma kläder som Lilja hade haft på sin namngivning. Så jag fick snällt gå och leta i kartongerna för dom lite större kläderna (Lilja hade strl 74 då eftersom hon var 6 månader). Men kläderna satt bra, om än lite skrynkliga.

Hon fick fina presenter. Söta kläder, en " Mitt första år"-bok och pengar/presentkort. Blev nöjd med hela ceremonin och allt faktiskt och skönt att ha gjort bort allt också.
Nästa kalas blir i november då vi får en 3-åring!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!