lördag, april 28, 2018

Mjölkstockning och samsovning

Vår lilla skrutt är extremt närhetstörstig. Hon sover på mig på dagen och sover bredvid mig i sängen. Jag vet att man inte bör samsova med ett spädbarn, men det är enda sättet jag får sova. Får amma henne till sömns och sen inte röra henne. Emirah är lite svårare än vad Lilja var, hon sov i alla fall i sin egen säng på natten. Men det ger väl kanske med sig så småningom, åtminstone hoppas jag på det. Man ligger lite mer på helspänn hela natten och får inte lika bra sömn.

Åkte på mjölkstockning nu efter bara 10 dagar, en inflammation med feber och massa värk. (Bådar inte gott med tanke på problemen jag hade förra gången.) Inte nog med det så har jag hemska sår som gör att amningen gör fruktansvärt ont. Fy! Så jobbigt att amningen inte fungerar som det ska. Vill gärna ha det smärtfritt i alla fall, inte kramphålla i kudden och bita mig i knogen varje gång. Har därför börjat använda amningsnapp för att se till att det blir lite mindre nötning i alla fall. Tycker att jag har haft tillräckligt med problem nu på slutet, så jag borde få skippa det här. Det är bara att vänta ut det och hoppas att det blir bättre innan jag ger upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!