lördag, mars 24, 2018

Bra dag och redo för ankomsten

Nu tror jag nog att vi har alla förberedelser klara inför lillprinsessans ankomst, så för min del kan hon gärna få komma när som helst nu. Helst igår om jag fick bestämma! Nu på slutet har jag dessutom börjat sova dåligt bara på grund av graviditeten i sig, en hel del molvärk och allmänt obehag oavsett hur man ligger. Har dessutom i princip alltid ont mer eller mindre av foglossningen, vilket gör att jag inte klarar av så mycket hemmavid. Så nu är jag less. Redo eller inte mentalt, nu vill jag ha ut henne därifrån!

Lilja har fått vara hemma från förskolan nästan hela veckan. Hon fick åka i tisdags och då passade jag på att ta mig till frisören och bara vara på stan ett par timmar. Men dagen efter fick jag meddelande om att det börjat med magsjuka på avdelningen ovanför hennes, vilket är lite väl nära. Så hon har fått vara hemma hela veckan och nu lutar det åt att hon får fortsätta vara hemma tills dess att lillasyster är här, nu när vi börjar närma oss BF ordentligt (12 dagar kvar!) Men vi får se, beror på min ork och sjukdomsförloppen på förskolan. Kanske får försöka boka in oss på besök hos släkten på dagarna istället, bara för att komma bort ett tag.

Men just nu har hon åkt på en förkylning (smittad av oss mest troligt), så vi blir ju hemma bara därför ett par dagar. Inatt sov hon dessutom hos oss, vilket typ aldrig händer annars. Får se hur följande natt blir. När hon har både hosta och är täppt i näsan förstår jag att det är jobbigt för henne att sova. Så jag försöker underlätta med högt under huvudet, nässpray och att smörja in lite vicks.


Idag fick jag ha en mysig dag på stan med en av mina bästa vänner, Sofie. Vi möttes upp på Nola där vi shoppade lite pysselgrejer (det är ju vårträffen för High Coast Scrap som anordnas denna helg, men jag vågade inte signa upp mig och vara där med tanke på BF-datumet), sedan drog vi ner på stan för lite lunch, en massa surr och lite shopping på stan. Underbart med lite kvalitetstid med en fin vän!
När vi bröt upp gjorde jag några småärenden till innan jag drog mig vidare hemåt.

Nu är jag rätt nöjd med dagen ändå, trots att jag är trött och har lite ont efter all promenerande på stan. Barnet sover, jag har gjort bort alla måsten och ska bosätta mig i soffan tills det är dags för sängen. Hoppas på en bra natt inatt!

Sängen är bäddad och redo för sin kommande ockupant :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!