onsdag, november 23, 2016

1-års kontroll

Igår var vi på 1-års kontroll för Lilja. Ett läkarbesök på BVC som innefattade vaccination. Allt gick jätte bra! Hon följer sin egna kurvor, om än lite annorlunda och inte riktigt efter "mallen". Men hon är frisk och kry! Strax över 81 cm lång och nästan 11 kg tung. Min stora fina tjej! 

Vaccinationen däremot tyckte hon inte om. Som tur är hade vi både tutte och snutte med som tröst när det var över, vilket hjälpte jätte bra! Skönt att ha något som tröstade den här gången. De andra gångerna hade vi inget sånt som hon tydde sig till, det var bara jag som gällde då.

Fast min lilla skrutting verkar ha reagerat lite mer denna gång på sprutorna. Hon fick feber under natten och har idag haft strax över 40 grader. Hon har knappt ätit något, verkar ha haft ont i benen och varit extra grinig och gnällig (vilket är fullt förståeligt!).

Jag tycker så synd om henne eftersom att jag inte kan göra så mycket än att ge lite febernedsättande och smärtlindrande. Det hjälper dock inte mot hennes matlust och resten av allmäntillståndet.
Hon verkade lite piggare nu på kvällen dock, så jag hoppas att det går över nu under natten!

Ett eget bollhav är ju det bästa! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!