fredag, januari 24, 2014

Svacka

Jag har hamnat i en ordentlig svacka, sedan någon månad tillbaka. Har inte alls varit stabil och får mycket lättare ångest just nu. Framförallt om mina rutiner ändras och stökas om. Det blir helt upp och nedvänt i huvudet då och jag får panik. Jag klarar inte av de påfrestningarna alls när jag är så här pass dålig som jag är just nu. Det får mig att börja fundera på om jag har halkat tillbaka, så att
ångesten får mer utrymme och att jag behöver börja om. Jag är rädd att jag faller tillbaka till gamla vanor, då ångesten styrde mig och jag är rädd för att jag inte klarar av att hantera den på rätt sätt.

Jag har varit hemma från jobbet en del under denna tid, just p.g.a min ångest, och detta har känts både rätt och fel. Rätt, för att jag är sjuk och haft svårigheter att hantera min sjukdom på slutet. Fel, för att jag får tankar om det bara borde vara att bita ihop. Men så är trots allt inte fallet. Jag kan bara inte bita ihop och fortsätta som många andra människor klarar av. Jag har mina begränsningar som gör att jag inte fungerar "normalt".

Samtidigt vet jag att jag har kommit långt om man jämför med för några år sedan. Så jag mår bättre i överlag, men jag känner mig misslyckad då jag har fallit ner just nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!