tisdag, oktober 18, 2016

Förkylningar

Vi har kommit in i förkylningstider med storm. Lilja är inne på sin tredje förkylning nu på ca 1,5 månad. Inte nådigt för lillgumman, som knappt hinner vara frisk en vecka innan hon åker dit igen. Hon insjuknade natten mot söndag och det verkar hittills (peppar, peppar!) att denna blir lite mildare än de andra hon har haft. Den första förkylningen var inte alls rolig då hon vägrade äta på 2-3 dagar, det enda lilla vi kunde få i henne var ersättning och välling. Men vi håller oss i alla fall hemma tills hon är frisk igen.

Detta har fått mig att fundera lite grann. Varje förkylning nu har hållit i sig 1,5-2 veckor innan hon har varit HELT frisk. Och jag har mestadels varit hemma med henne, framförallt från alla barnaktiviteter så att hon inte ska smitta några andra barn, tills att hon har varit helt frisk.
Om jag själv hade haft den förkylningen så hade jag varit på jobbet.
Men hur gör man när de går på förskolan?

Ska man vara hemma och vabba i 2 veckor för varje förkylning? Det känns inte riktigt hållbart.. Jag antar att så länge de inte har feber, äter ordentligt och orkar hålla igång en hel dag så kan man lämna där. Fast om alla gjorde så borde alla förkylningarna bara gå runt, runt och runt igen (vilket de väl i och för sig redan gör överallt!) och det känns inte riktigt okej. Jag får nog göra lite efterforskningar på det där området så att jag har koll till våren.

Vink vink!

Roligare att stå på vagnen och styra den åt fel håll ;D

Vi busar här hemma istället! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!