tisdag, oktober 04, 2016

Höstbukett

Varje år går jag ut och hämtar en kasse full med lönnlöv och sätter mig sedan och knåpar ihop ett gäng rosor bestående av löven, lite ståltråd och massa tid och kärlek. I söndags var vi allihop ut epå en promenad och samlade ihop lite löv och på kvällen efter att jag lagt dottern så satte jag mig framför tv'n och började knåpa. Det blev en rosbukett även detta år ;)

Min fina höstbukett
Tycker att de är så himla fina med alla färgerna. De torkar dock väldigt fort och löven blir relativt snabbt bruna, men utöver det så står sig buketten huuur länge som helst. De är ju så himla roliga att göra också, förutom att det tar lite tid.

Jag fick även in en beställning på en bukett till en jobbarkompis, så jag gjorde en repris igår - hämtade löv och satte mig på kvällen efter att jag lagt dottern.
Beställningen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!