torsdag, september 15, 2016

Sovrutiner

Nu börjar Lilja bli lite piggare från sin förkylning, fortfarande väldigt snuvig dock. Men med det så börjar hennes sovrutiner falla tillbaka på plats. Inatt sov hon 8 timmar i sträck innan hon vaknade! Dock var hon vaken 1-1,5 timme när hon sedan vaknade, men jag skulle säga att det är en vinst ändå, haha! Dagarna börjar också bli bättre. Hon sover 3 gånger om dagen, ca 30 min åt gången oftast (förutom just nu då hon hittills har sovit 80 min!) Och det är allt lättare att få henne att somna i vagnen och några enstaka gånger kan jag få henne att somna i min famn, annars är det ersättning i flaskan som gäller.

Även maten börjar släppa igen nu. Hon äter både lunch, middag och mellanmål och välling på kvällen/morgonen. Ersättning får hon 1 gång på förmiddagen och som komplement om hon har ätit dåligt på något av huvudmålen (oftast lunch, då hon inte brukar äta så mycket).
Börjar känna att man får en rutin på dagen. Nu kan jag nästan säga på en gång vilka tiden hon sover och äter, vilket är stort för oss. Vi har väl aldrig riktigt haft några fasta tider tidigare, då har vi bara gått efter hur hon sov sist. Det är skönt att veta vad man har att vänta sig nu.

Jag har haft två rätt bra nätter nu med mycket sömn (jag har lagt mig väldigt tidigt 21,30) och det har hjälpt oerhört mycket. Jag blir ju en helt annan person under dagen. Orkar mycket mer i överlag, både att busa och leka med Lilja och hålla efter med lite hushållssysslor. Känns väldigt bra att vara på banan igen!

Mina söta lillskrutt idag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!