fredag, september 23, 2016

Att övervinna sin rädsla

Igår hade jag planer med en vän att åka till stan och kolla in den Internationella gatumarknaden som är här i stan. Men på grund av sjukdom kunde dom inte åka och jag stod i valet och kvalet på om jag skulle åka in själv eller stanna hemma. Jag hade ju lite andra ärenden som jag skulle behöva göra också nämligen.

Men jag tyckte att det kändes jätte jobbigt att åka in själv, för nu när Lilja äter vanlig mat och ersättning så krävs en helt annan typ av planering och krav på hur, var och när hon ska äta. Det är inte bara att slänga fram bröstet sittandes på en parkbänk längre. Så jag var nära att strunta i allt för rädslan att inte kunna fixa det själv. Jag tog mig i kragen och tänkte att jag faktiskt kan göra det här själv och att jag inte ska låta rädslan och ångesten styra över mig.

Så efter många om och men, med panik och nästan gråtattacker så tog vi oss iväg i bilen, in till stan.
Där gick allt jättebra faktiskt. Jag hade hoppats att Lilja skulle sova igenom hela vistelsen, men hon valde att sova mycket mindre än hon brukar och vara vaken istället. Det resulterade i att jag var tvungen att gå in på ett Café, beställa en kaffe och ge henne mellanmål där. Funkade faktiskt bra. Så nu är jag riktigt nöjd över att jag utmanade mig själv och lyckades!

Marknaden var helt suverän också. Det ser helt magiskt ut med alla olika maträtter och bakverk som är där. Spännande med mat från andra länder i världen som man själv inte alls är van vid. Köpte med mig Eclair hem, ett franskt bakverk, och idag ska vi in igen och köpa hem lite middag. Sitter och funderar på vad jag ska välja för något :)

Eclair

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!