söndag, juli 31, 2016

Provsvar

I torsdags ringde läkaren upp oss och provsvaren visade att det var urinvägsinfektion som Lilja hade. Så det är bara att fortsätta ge antibiotikan som vi fick, för den skulle fungera bra. Njurarna var det inga fel på heller, så allt var bra. Sänkan var ju dessutom lägre så allt började bli bättre redan innan.
Nu märks det att hon börjar bli sig själv helt och hållet igen. Det var ett par dagar där då hon sov väldigt mycket på dagarna och det syntes att hon inte var på banan riktigt. Men idag känns det som vanligt faktiskt. Det är några dagar kvar på antibiotikan och vi ska till läkaren igen för en sista kontroll när kuren är slut.

Lilja har nu senaste 2 veckorna varit extremt mammig, både på grund av infektionen och en separationsfas som hon går igenom nu (båda fult förståeliga, men fortfarande grymt jobbiga!), och hon bokstavligen klänger på mig som en liten orangutangunge dygnet runt! Blir smått galen ibland och än fast man vill henne bästa så behöver man lite andrum, så än fast hon blir missnöjd om jag går ut ur rummet eller att R får ta henne ett tag så får det helt enkelt bli så, ibland behöver jag bara rensa huvudet några minuter.

Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och ta det lugnt med ljudbok en halvtimme innan skruttan vaknar. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!