tisdag, juni 14, 2016

Tandläkaren

Idag hade jag tid för att dra bort en visdomstand. Tandläkaren tyckte att det såg konstigt ut på bilderna som togs sista jag var där, så hon rekommenderade att vi skulle ta bort den eftersom att den verkade växa på neråt mot nedre tandraden (då visdomstanden i nedre käken redan har blivit dragen, så inget stoppade upp för den tanden), bland annat.

I alla fall så var jag där och de började efter att bedövningen äntligen börjat verka. Det knastrade, sprakade och lät massor, jätte obehagligt. Det gick ganska fort till dess att den var ute och då säger tandläkaren; "Jo, det är så att em benbit följde med tanden ut. Men det är ingen fara!" Say what? En bit från skelettet följde alltså med ut! Okej.

Men så fort tandköttet har läkt så ska det göra varken till eller från tydligen. Jag kunde få lite mer ont på grund av det, så lite Alvedon för natten var visst bra. Hoppas att det läker fort och att jag slipper infektion (som jag fick förra gången jag drog en visdomstand).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!