onsdag, maj 11, 2016

Städat

Idag fick jag ett ryck här hemma. Det började i morse med att jag bara skulle dammsuga upp alla dammtussar. Men så började jag dammtorka när lillskruttan låg och sov och efter det bara eskalerade det. Jag städade toan, putsade speglar, torkade golven, gjorde disk och mat. Samtidigt som jag höll igång med Lilja. Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv att jag orkade och lyckades med allt. Detta är ännu ett bevis för mig själv att jag kan göra saker, bara jag vill.

Var orken och motivationen kom ifrån vette tusan, jag som fortfarande håller på att tillfriskna från förkylningen. Idag är första dagen där det känns att det håller på att vända och bli bättre. Men det måste ha blivit bättre väldigt fort, haha! Motivationen däremot höll igång hela dagen, jag var tvungen att stoppa mig själv för att det inte skulle bli för mycket till slut. För jag var redo att putsa fönster, byta gardiner och sortera lådor. Men hade jag fortsatt dit så hade jag suttit nu ikväll och tyckt att dagen blivit jobbig istället. Så nu blev det alldeles lagom, jag är jätte nöjd över allt jag lyckades åstadkomma istället! Nu kan jag vara tillfreds med att ha en fin och städad lägenhet och istället ta morgondagen till att slappa.

Nu däremot blir att lägga sig i sängen och lyssna på ljudbok. Enda sättet för mig att somna relativt snabbt (ca 30 min).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!