lördag, maj 21, 2016

Namngivning

Idag hade vi namngivning för Lilja. Väldigt enkelt och oformellt med bara närmaste släkten (dvs. Roberts familj och min familj).

Jag hade knåpat ihop ceremonin helt själv och agerade också officiant. Så det blev väldigt opretentiöst, jag hade inte ens övat in det jag skulle säga utan det blev lite fumligt med alla papper och liknande. Men jag fick ju fram vad jag skulle säga till slut i alla fall, haha!
Men jag menar, alla kommer ju bara för fikat, inte för att se och höra om bebisens namn, för det vet man ju redan!
Lite aktiviteter blev det också för barnen med en liten tipsslinga där vinnaren (och även alla deltagare) fick ett pris i form av en godispåse. Tror att det uppskattades faktiskt! :)

Min älskling!
Finaste outfiten! 

Det blev sedan fika med smörgåstårta, blåbärsfromage tårta och fikabröd. Och man tycker alltid att man beställer lagom (jag beställde till mindre personer än vad vi var), men liks förbannat blev det Jättemycket(!) fika över. Så vi har redan haft vänner över ikväll (4 st) för att hjälpa oss att fika upp det. Men trots det har vi ändå massor kvar, haha!

Trädet som jag hade ritat och berättat lite flyktigt om här använde vi på namngivningen. Det blev nämligen lite som en gästbok/närvarolista. Alla fick sätta ett finger i grön fingerfärg och placera avtrycket på trädet som ett löv och därefter skriva in namnet under det. Blev så mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, supernöjd!

Trädet
Vi gjorde även hand- och fotavtryck med fingerfärg på Lilja idag, blev helt okej. Väldigt svårt med händerna då hon gärna ville knipa ihop, men det fick duga. Så dessa ska pryda hennes album framöver.


Hand- och fotavtryck. Ska klippa ut ett av vardera. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!