torsdag, maj 19, 2016

Hår och frisyrer

Jag har sedan ett år tillbaka börjat intressera mig mycket mer för hår och göra lite mer olika frisyrer och liknande. Tycker väldigt mycket om att ha flätor med i frisyrerna, men det är väldigt mycket jag behöver lära mig fortfarande. Än så länge blir det mest inbakad fläta, utbakad fläta, fiskbensfläta, halvt inbakad och väldigt mycket knutar. Mitt nästa projekt att lära mig är vattenfallsfläta som jag verkligen vill klara av!

Standard för mig är nämligen att ha håret i en knut bara, enklast och jag får håret ur vägen. Mitt hår är ganska svårt och jobbigt då det är så förbannat tjockt, med självfall inunder och rakt ovanpå. Så det finns inget vettigt att göra av det med en enkel klippt frisyr som alltid funkar, utan det måste ju stylas för att det ska bli något av det hela. Men det har jag sällan tålamod till, därav den konstanta knuten, haha!

Vad gör ni med ert hår?

Knut på sidan
2 inbakade flätor på sidorna som sedan blir 1 fiskbensfläta


2 inbakade flätor med en knut bak

Sidobena med en sned, hög bakåtfäst "lugg" och en enkel fläta ner

2 halvt inbakade flätor med en knut

Hög bakåtfäst "lugg" med strama sidor och en knut bak



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!