måndag, maj 23, 2016

Aktiviteter

Nu har det varit mycket aktiviteter för lillskruttan de senaste dagarna. Igår hade vi sista babysimmet och hon skulle få ett diplom, men det hade kommit på villovägar så vi inväntar ett nytt.
Det var jätte roligt att äntligen få vara med igen! För både mig och Lilja tror jag. Vi har missat de senaste 2 gångerna för att hon har varit så himla förkyld, och jag har varit tvungen att invänta läkningen av ingreppet. Hon fick i alla fall dyka 3 gånger och var verkligen jätte duktig!
Men är det något hon blir trött av så är det att bada, jisses! Hon däckade i bilen och sov medan jag klädde av henne och lade henne i sängen hemma sedan, haha!

Idag har vi varit på lekdejt med några från föräldragruppen. Bra initiativ och det var jätte trevligt! Vi var 4 stycken från gruppen om 7, så rätt bra uppslutning ändå. Jag och Lilja var där i nästan 2 timmar och var sedan tvungen att åka för att hon skulle få sova (hon hade varit vaken bra mycket längre än hon brukar), för jag hade inte tänkt på att ta med mig vagnen.
Jag hoppas att det blir fler gånger, för det är jätte roligt att träffa de som har bebisar som är lika gamla och se interaktionen mellan dom och vilken skillnad i utvecklingen det är. Skönt att få komma iväg och göra lite annat också, man blir lätt fast hemma och dagar går bara i ett.

Igår och idag har Lilja rullat runt från både mage till rygg och rygg till mage. Hon har fattat det där nu och rullar runt för att få tag på leksakerna, duktiga tjejen! Och nu kan hon faktiskt vara på mage en liten längre stund också utan att bli så förbannad (tills dess att det blir för tungt med huvudet). Allt går framåt i sån rasande fart nu, sen 2 veckor tillbaka tycker jag att allt har gått jätte fort för henne och det är helt underbart att se!

Ligger på mage i de nya söta kläderna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!