torsdag, april 14, 2016

Läkarbesök

Lilja har haft feber som pendlat mellan 38,5 och 39. Så jag ringde 1177 igår och de tyckte att jag skulle kontakta Hälsocentralen för att läkare skulle göra en bedömning på henne, om de skulle behöva göra något åt hennes infektion och symtom.

Sagt och gjort så ringde jag tidigt i morse. Fick en tid kl. 10 för att träffa läkaren. Hon lyssnade och hörde att det var lite ansträngt för andningen, mest troligt på grund av slem i halsen, men inget som syntes på hennes andning. Det var bara att avvakta och behandla symtomen med koksaltlösning, vätska/mat och alvedon/ipren. Så det är det vi gör idag. Vi tar det bara lugnt och myser.

Jag hoppas att natten blir bättre än gårdagen. Hon hade lite väl jobbigt att andas och ville inte alls ha tutten. Så hon vaknade ganska ofta och jag låg vaken rätt mycket och bara lyssnade och väntade på att hon skulle somna/vakna. Det är ju så jobbigt när man inte kan göra något eller förklara för henne. Oavsett om man sprayar hennes näsa så är hon fortfarande lite tät och snuvig längre bak som man inte kan komma åt, och det är bara att vänta ut. Men det gör ont i hjärtat att se hennes så sjuk.

Men de säger att dessa små barn klarar det bättre än vad man tror och att deras kropp kan hantera förkylningar utan så mycket preparat. Så jag får väl tro på det.

Myser på fällen idag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!