onsdag, april 27, 2016

Klippning

Idag har jag äntligen kunnat ta mig till en frisör för att klippa mig. Jag har klagat mig blå här hemma på mitt extremt slitna och torra hår. Mitt hår blev inte alls som alla sa att det skulle bli under graviditeten. Istället fick jag extremt slitet, torrt och väldigt dålig kvalité på håret. Jag som alltid har haft jätte starkt hår och superbra kvalité, eftersom att jag väldigt sällan använder massa produkter och stylar det med värme, utan det får mest självtorka. Nu har jag har inte kunnat borsta håret efter en dusch om jag inte har använt både inpackning och balsam i håret. Det säger väl allt!

Så nu jäklar tänkte jag unna mig en hårklippning för jag har dessutom inte klippt håret på ca 1 år, så det var verkligen dags!
Det var så skönt att få bort allting. Det känns så lätt, luftigt och fräscht! Färgen får bli en annan gång, det är ett problem som jag inte har råd att lösa just nu. Men framöver någon blir det väl slingor för att ge en mer helhet till håret, tills dess att det har växt ut såpass att allt är mina vanliga hårfärg. För jag kommer definitivt inte orka hålla på att färga en gång i månaden (framförallt inte ha råd heller) som jag gjorde förut.

Gick bra att ha med Lilja också. Hade hört mig för innan om vart man enklast kunde gå och ha med sig en liten en. Fick tipset om Jennie på Salong 2 Saxar i Gullänget. Lilja var ganska grinig och till slut fick hon sitta i mitt knä medan frisören klippte klart och det gick hur bra som helst! Skönt med en frisör med förståelse och tålamod!

2 månader sedan

Nyklippt idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!