tisdag, april 26, 2016

Frånvaro

Nu är det en vecka sedan sista inlägget. Visst har det hänt saker, men jag har inte mått så bra och knappt suttit vid datorn så det har inte hänt så mycket här. Nu börjar det bli bättre, så pass bra att jag kan vara hemma själv med Lilja i alla fall, förra veckan däremot fick Robert ta ut 3 föräldradagar och jag sjukskrev mig.

I fredags var vi på BVC för den vanliga kontrollen och vaccination. Hon är stor vår lilla tjej, 8,5 kg och drygt 70 lång. Vaccinationen gick bara bra, mindre gråt denna gång. Men som förra gången lite extra grinigt på kvällen och dagen efter, samt lite feber.

I söndags var det åter dags för babysim, tror att hon börjar tycka att det är rätt roligt. Förra gången var hon så himla förkyld så den skippade vi, men denna gång badade hon på som vanligt. Inget dyk denna gång då hon inte riktigt har förstått när hon ska hålla andan, men det är ju ett par gånger kvar så det är ingen brådska.


Badar med pappa!
Gick förbi några tanter i väntrummet förra veckan också, bara på grund av kläderna (hon hade en blå jacka på sig då också) så hörde jag de säga "Men titta så fin! De har fått en pojke!" Jag var så nära att vända om och säga "Nä, det är faktiskt en flicka! Flickor får också ha blåa kläder på sig!"

Sovande liten tös
(Kläderna hon hade på sig)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!