lördag, februari 06, 2016

Problem-människa

Jag har alltid varit en person som har sådan "tur" med kroppsliga och psykiska besvär, problem i överlag. Jag har alltid haft ryggproblem i hela mitt liv i och med min skolios och tendens till andra ärftliga ryggproblem. Jag har haft ångestbesvär och depression, och lyckades Alltid få mensvärk i samband med jobbiga perioder. Så jag är en problem-människa helt enkelt och jag lyckas alltid få flera saker samtidigt. Vid kraftig förkylning så var det alltid mensvärk i samma veva, och så vidare..

Under graviditeten var det precis samma sak (skrev om det här). Det var problem med bland annat foglossning, ischiasnerv, ödem och en del psykiska besvär då jag tyckte det var så jobbigt att hantera alla fysiska besvär. Allt samtidigt såklart.

Och nu... Post graviditeten. Nog fan har jag fortfarande problem. Som sagt - Jag lyckas alltid med att få allt som man kan få.
Har nu större benägenhet att få mjölkstockning än andra kvinnor verkar det som. Har mjölkstockning 1 gång i veckan och har haft det ända sedan Liljas födelse. Alltid runt tis, ons, tors har jag 1-2 dagars problem. Trots att jag gör allt som man "ska" göra. Bh utan bygel, ammar på varannan sida och har alltid inlägg när jag går ut, så får jag alltid problem ändå..

Börjar bli måttligt less på dessa problem som förföljer mig här i livet..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!