fredag, februari 05, 2016

Kläder

Under graviditeten, framförallt under den senare delen, så breddades mina höfter ganska rejält. Naturligt eftersom att det förbereddes för att föda barn.. Men detta har suttit i ganska länge nu efter förlossningen. De här första 2 månaderna har jag fortsatt leva i gravidjeansen (framförallt skönt i början, då det blev värme och tryck över magen) och mjukisbyxor.
Mjukisbyxorna har rullat på bra här. Köpte ett till par så att jag har haft 4-5 stycken att gå runt på ;P

Men nu, den här veckan, har jag insett att jag kommer i mina gamla byxor igen :D Så skönt! Var lite orolig för att jag skulle bli tvungen att köpa helt nya byxor. Har dock inte testat så många ännu, men de 2 par jag har testat har suttit som tidigare. Så jag hoppas att det andra sitter lika bra.

När det gäller amningskläder så har jag köpt upp ett par tröjor och någon enstaka amnings-bh. Där har jag haft större problem. Då mina bröst har gått upp ett antal storlekar (typ 2-3 storlekar) så har jag haft svårt att hitta tröjor som passar brösten. Amningströjor har oftast 2 delar som täcker. Men ofta blir sömmen som finns på ena delen rakt över istället för under brösten för mig, så jag får köpa de största storlekarna för att få plats med dom. Vilket innebär att de är lite större i armarna och i resten av plagget, men det får duga.

Man vill heller inte ha för tajta kläder eller bh-ar eftersom att för mycket eller fel tryck över brösten kan innebära mjölkstockning, så det är väldigt löst sittande kläder på hela den fronten för min del.

Det har blivit ett par tröjor ändå, eftersom att de kräks ned osv, Men det blir ganska dyrt med så mycket nya kläder helt plötsligt, plus att det känns så ovärt att spendera så mycket pengar på kläder man kommer att ha i 6 månader bara. Men samtidigt vill jag ha kläder som jag är bekväm i och känner att det är okej att ha på bortaplan. Så det får bli som det bli lite dyrare såhär ifrån början.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!