torsdag, augusti 20, 2015

Krämpor

Jag är så less. Det är exakt 3 månader kvar till BF (beräknad födsel) idag. Det går så fruktansvärt långsamt och alla dessa krämpor och hormonförändringar blir bara värre, vilket inte gör det lättare att hantera det. Hittills har jag problem med:

  • Foglossning/bäckenledssmärtor
  • Ischiasnerven på vänster sida
  • Graviditetsödem i vader och fötter
  • Hormonförändringar som går upp och ner
  • Tarmfunktionen
  • Sämre minne och koncentration
  • Sämre syn
  • Orkeslöshet (vilket kan bero på lågt järnvärde)
  • Ont i mage och rygg pga spänningar och tillväxt

Men som tur är har i alla fall illamåendet försvunnit helt och hållet. Och jag har heller inte fått några cravings. Men mitt sötsug har kommit tillbaka, från att knappt existera dessa tidigare månader. 
I vilket fall som helst så tär det på humöret och jag känner mig oerhört less på detta nu. Vill bara dra täcket över huvudet och snabbspola dessa tre månader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!