söndag, januari 04, 2015

Julafton och Nyårsafton 2014

Tänkte summera ihop lite hur jul och nyår har sett ut för mig. Först och främst har jag jobbat både på julafton och i mellandagarna. Och för första gången på alla dessa år så har det inte gjort mig något. Jag skrev gladeligen upp mig på julafton för att de med barn ska kunna vara hemma med sina familjer, och det var heller inga problem eftersom att det bara var till kl.14.

Först första gången på flera år så hade jag heller ingen nämnvärd ångest över det hela.. Har alltid gått och blivit sjuk/sjukskriven kring juletid förut. Jag åkte dock på någon form av låsning i ryggen den 23 december, så pass att jag knappt kunde gå utan att det gjorde fruktansvärt ont. Men som tur var så fick jag en akuttid till en sjukgymnast precis bredvid jobbet. Så efter lite petande, tryckande, sprakande och knäckande så blev det bra igen. Var ju dock öm i 3 dagar till, men jag kunde i alla fall jobba.

Lova var med på presentinslagning
Julgranen
Julpynt i lägenheten 


Julpynt i lägenheten
Julpynt i lägenheten
Julpynt i lägenheten


Julpynt i lägenheten
Julpynt i lägenheten
Rasmus under granen


Då vi har jul vartannat år hos min sida och Robert sida släkt så blir det ibland att man inte träffar alla på julafton/juldagen. Så den 23:e hade vi uppesittarkväll och julklappsutdelning med Roberts familj.

Julafton firade vi uppe i Husum med Roberts släkt. Så efter jobbet så åkte jag hem och vi hade julklappsutdelning med varandra. Därefter var det att göra sig klar och brumma upp till Husum för julafton hos Roberts moster. Mysig dag/kväll med mat, lekar, julklappar och godis i mängder.

Juldagen var vi då hos min familj i Åmynnet. Hela stora tjocka familjen, ca 17 st för att vara exakt. Och då är det bara föräldrarna, min farmor och mina syskon med familjer.
Även där var det god mat, julklappar och mycket bus och lek.

Julafton på jobbet
Jag på julafton

 Sedan jobbade jag annandagen, lördag, måndag, tisdag, fredag och lördag igen. Så det har varit lite jobb i dagarna här. Robert har dock vari ledig i 2 veckor, vilket jag unnar honom.


Nyårsafton hade vi middag här hemma för oss själva. Senare på kvällen var vi med Johannes, Jessica, Samuel och några vänner till Jessica. Det var helt okej.. Ganska lugn kväll med lekar. Var nykter själv då jag körde med resterande av sällskapet drack.

Tolvslaget på Torget
Raketer på Torget






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!