lördag, januari 31, 2015

2014

Sammanfattning från 2014 :)

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Gifte mig med Robert

Genomdrev du någon stor förändring? Jag blev "friskförklarad" från mig depression och panikångest som jag hade jobbat väldigt länge med. Fortsatte att jobba med detta och fortsätter fortfarande då jag aldrig kommer att bli helt frisk från allt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, flera stycken. Det tittade ut en Idun, Elliot, Märta och Harry

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 2014-07-19. Dagen jag gifte mig med min älskade Robert

Vilka länder besökte du? Inget. Har aldrig varit utomlands. Längsta jag åkte var till Stockholm för en långweekend med Robert, det var riktigt roligt och väldigt utmanande för min del också.

Bästa köpet? Min vigselring

Gjorde någonting dig riktigt glad? När jag fick veta att flera av mina bästa vänner skulle få barn, det var underbart!

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Semester! Första gången jag kan få semester och det känns ganska bra.

Vad önskar du att du gjort mer? Spenderat mer tid med mina vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre? Slösat bort tid hemmavid pga trötthet och ångest

Favoritprogram på TV? Ser knappt på tv. Tittar mest på Netflix där jag har följt flertalet serier.

Bästa boken du läste i år? Läste inte klart något bok tror jag, men jag påbörjade boken Sagan om Valhalla - Sigrid.

Största musikaliska upptäckten? Inte någon direkt tror jag. Jag fastnar för många olika låtar hela tiden, men sällan att jag får en Aha-upplevelse om något band eller liknande.

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Att bli kassachef på Hemköp

Största framgång på det privata planet? Att jag började må bättre mentalt under början av året, att jag tog mig i kragen och visade vad jag kunde så att jag fick ett riktigt bra jobb. Och självklart att jag fick byta namn till Häggström (vilket för övrigt fortfarande kan kännas konstigt att äga och skriva).

Största misstaget? Inget vad jag vet. Kanske att jag borde ha lyssnat mer på mig själv och min kropp.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, mestadels. Hade jobbat bort mycket jobbigt som har legat och grott i mina vrår. Men mest glad över vårt bröllop under sommaren.
Vad spenderade du mest pengar på? Bröllopet helt klart. Tror att det landade på drygt 30.000

Något du önskade dig och fick? Önskade mig en bigshot i födelsdagspresent/julklapp och fick denna i julklapp av Robert

Något du önskade dig och inte fick? Massvis och eftersom att jag är så snål med mig själv kommer jag antagligen inte att köpa det heller.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Jag firade den på hemmaplan med min man. Det bakades och städades. Dagen efter firades jag av familj och vänner.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om jag hade haft lite bättre självdisciplin och tränat mer.

Vad fick dig att må bra? Att vara duktig och känna mig behövd på jobbet. Umgås med vänner och familj och framförallt spendera kvalitetstid med min man.

Vem saknade du? Familjemedlemmar som gått bort. Annars har jag vänner och familj här på hemmaplan, så ingen fara där.

Mest stolt över? Mina personliga framgångar gällande självförtroende, självkänsla och ångesten. Jag har kommit riktigt långt under dessa år.

Högsta önskan just nu? Att få fortsätta utveckla mig själv, förhoppningsvis så att jag mår så pass bra under detta år att jag inte kommer att ha några större problem med mina diagnoser senare. Vill fortsätta utveckla mig på jobbet och börja spara ordentligt för det kommande huset.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Träna mer och aktivera mig både med vänner och familj. Fokus i år ska jag försöka ha på just relationer och värna om de jag har närmast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!