lördag, september 13, 2014

Att fylla år

2014-09-12. Min födelsedag. Min 25-års dag.

Att fylla år känns inte så speciellt längre, men inte heller så hemskt. Tidigare kunde jag tycka att det var viktigt att folk kom, att man firade med fest och att jag fick känna mig sedd och speciell för en dag. Tror att det hade en stor del med mitt självförtroende att göra. Kanske inte så många så visste eller ens märkte av detta, tror faktiskt att många människor kan känna så (människan är trots allt lite smått beroende av att få bekräftelse emellanåt, framförallt på sin födelsedag tror jag). Men numera tror jag att jag har nått så långt att jag inte kräver den i samma utsträckning längre, jag har utvecklats och kommit så pass långt i livet och i mig själv att jag kan vara nöjd med mig själv och min dag, trots att jag kanske inte får jätte mycket uppmärksamhet. 

Jag vet att jag ändå har min familj och mina närmaste vänner, alla dagar om året. Men man känner sig ju faktiskt lite speciell ändå, med alla gratulationer (som jag för övrigt vill tacka för!) och presenter som man får. Och jag är riktigt nöjd med mina två dagar som jag har firats. 

Själva födelsedagen var igår, det blev massor av gratulationer. Men firandet var endast med min kära man. Resterande av dagen spenderades med att jobba, baka och städa. Idag däremot har jag firats av familj och vänner. Har fått en locktång, en stor scrapbookingväska, scrapbooking-prylar + presentkort, pengar,, hemgjord saft, smycken + smink, blommor, en bok och lotter/spel. Tack så hemskt mycket för alla fina presenter! Det är underbart att fylla år ibland också, när man blir bortskämd med så många fina saker! 


1 kommentar:

  1. Alltså min bloglovin har inte alls fattat att du bytt adress :( Ligger lite efter nu måste jag erkänna. Men måste ju också få fira dig!!! Nu börjar karusellen äntligen lugna ner sig så det skulle vara mysigt med en pysseldag eller så om du har tid. Bara du och jag <3 KRAM

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!